Mów głośno o swoich obawach
Wprowadzenie
W Lindt & Sprüngli zobowiązujemy się do prowadzenia działalności w sposób uczciwy i rzetelny, z poszanowaniem prawa i naszych wartości. Oczekujemy również podobnego postępowania od wszystkich stron trzecich, takich jak dostawcy, wykonawcy i podwykonawcy, z którymi współpracujemy w celu wspierania naszej codziennej działalności. Takie zobowiązania i oczekiwania są określone w Kodeksach Postępowania Lindt & Sprüngli (Biznes i Dostawca) oraz kluczowych politykach, takich jak Polityka Praw Człowieka i Polityka Speak Up.
Poniższe informacje opisują, kiedy, kto i w jaki sposób może skorzystać z infolinii Speak Up Line, co dzieje się po zgłoszeniu wątpliwości oraz dodatkowe ważne informacje.
Kiedy korzystać z infolinii Speak Up Line
Jeśli doświadczysz, zobaczysz lub zostaniesz poinformowany o incydencie lub okoliczności, która miała miejsce lub Twoim zdaniem może się wydarzyć, a która nie jest zgodna z naszymi Kodeksami Postępowania, politykami, przepisami prawa i regulacjami, zachęcamy, abyś najpierw starał się rozwiązać tę kwestię z osobą kontaktową w Lindt & Sprüngli. Jeśli uważasz, że Twoje obawy pozostają nierozwiązane i/lub jeśli chcesz zgłosić je anonimowo, prosimy o zgłoszenie swoich obaw za pośrednictwem Lindt & Sprüngli Speak Up Line. Dotyczy to na przykład zachowań, które stanowią ryzyko lub naruszenie praw człowieka, takich jak zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa, nękanie i dyskryminacja w miejscu pracy oraz obawy związane ze środowiskiem. Linię można również wykorzystać do zgłaszania obaw dotyczących nielegalnych działań przestępczych, takich jak przekupstwo.
Kiedy nie należy korzystać z usługi Speak Up Line
Linia Speak Up nie powinna być używana w poniższych przypadkach:
- skarg związanych z pracą, takich jak nieporozumienia między pracownikami, zawieszenie lub rozwiązanie stosunku pracy. W takich sprawach należy skontaktować się z przedstawicielem działu kadr, jeśli jest to właściwe;
- zgłaszanie kwestii związanych ze zdrowiem, bezpieczeństwem lub własnością;
- w celu zgłaszania skarg lub pytań konsumentów. Prosimy o zapoznanie się z sekcją "kontakt z nami" na stronie internetowej Lindt & Sprüngli w danym kraju.
Kto może korzystać z infolinii Speak Up Line
Jest on otwarty dla osób, przedstawicieli społeczności i organizacji w celu zgłaszania obaw związanych z naszą działalnością i łańcuchem dostaw. Dotyczy to między innymi pracowników spółek Lindt & Sprüngli, jej dostawców i partnerów biznesowych oraz członków społeczności.
Jak korzystać z infolinii Speak Up Line
- Aby zgłosić wątpliwości, możesz skontaktować się z nami 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, dzwoniąc pod nasz bezpłatny numer lub klikając ten link, aby przekazać pisemne zgłoszenie.
- Nasza linia Speak Up Line jest obecnie dostępna w 19 językach.
- Przekaż nam jak najwięcej informacji na ten temat.
- Jeśli nie masz nic przeciwko, podaj swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe. Pomoże nam to w zbadaniu sprawy.
- Możesz również zgłosić sprawę anonimowo, bez podawania swojego imienia i nazwiska lub danych kontaktowych, chociaż może to ograniczyć naszą zdolność do pełnego zbadania sprawy.
- Otrzymasz identyfikator skargi - ważne jest, aby zanotować ten identyfikator w celu komunikacji i otrzymywania aktualizacji.
Poniższy diagram ilustruje przebieg sprawy od momentu jej otrzymania do momentu przekazania ostatecznej decyzji:
Jak organizujemy naszą linię Speak Up Line
- Nasza linia Speak Up Line jest bezpłatna.
- Nasz proces jest bezpieczny i można mu zaufać.
- Naszym celem jest uczynienie go dostępnym.
- Wdrożyliśmy solidny proces zapewniający poufność tożsamości i komunikacji użytkownika oraz procedury ochrony danych.
- Group Compliance jest odpowiedzialna za naszą linię Speak Up Line, wspieraną przez osobę wyznaczoną do zarządzania dochodzeniem. Osoby te są bezstronne i stosują podejście uwzględniające płeć.
- Osoby zgłaszające swoje prawdziwe obawy za pośrednictwem naszej linii Speak Up Line nie powinny być dyskryminowane ani narażone na jakiekolwiek formy gróźb, odwetu lub kary. Jeśli uważasz, że możesz być zagrożony, skontaktuj się z compliance@lindt.com, skrzynką pocztową dostępną i zarządzaną przez Group Compliance. Pamiętaj, że jeśli zgłosisz się w ten sposób, Twój adres e-mail będzie znany Group Compliance. Możesz też zgłosić nową sprawę za pośrednictwem Speak Up Line, aby zachować anonimowość.
Co się dzieje po zgłoszeniu
Zgłoszenie będzie podlegać poniższemu procesowi. W sposób poufny poinformujemy o otrzymaniu zgłoszenia. Następnie otrzymasz aktualne informacje, a po rozważeniu wyrażonych obaw zostanie Ci przekazana ostateczna decyzja. W razie potrzeby zostaną podjęte odpowiednie działania w celu rozwiązania problemu. Zapewnienie poufności i anonimowości jest dla nas ważne, nawet po zakończeniu procedury składania skarg.
Podsumowanie procedury
Zastrzeżenie dotyczące tłumaczenia
W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z dokładnym znaczeniem informacji zawartych w tłumaczeniu, prosimy o zapoznanie się z oficjalną wersją angielską w celu uzyskania wyjaśnień.